Playstation VR je považováno za jedno z nejúspěšnějších VR zařízení na trhu, byť to rozhodně není zařízení nejlepší. Odhaduje se, že se brýlí prodalo už kolem 4.2 milionů kusů, což je velmi pěkné číslo, avšak z porovnání se 100 miliony prodaných kusů konzole PS4 vyplývá, že si PSVR koupilo jen něco málo přes 4 % majitelů PS4.
S tím v Sony nejsou úplně spokojeni a s novou generací VR budou cílit na ještě vyšší prodeje, jak potvrdil Dominic Mallinson, viceprezident výzkumu a vývoje v Sony: „Rádi bychom přivedli více hráčů k VR a tím nemyslím pouze na PS4. Máme výbornou knihovnu her a dále investujeme do first-party titulů. Ale popravdě – myslím, že je ve VR stále co dohánět. Rád bych viděl více využití v oblasti vzdělávání či medicíny.”
Detaily o Playstation VR 2
Mallinson se dále rozpovídal o chystaném PSVR 2 na PS5: “Chceme, aby bylo zařízení lehčí, snadněji se nasazovalo a mělo méně kabelů. Bezdrátové brýle bohužel bývají dost drahé, na druhou stranu s nimi máte mnohem větší pocit volnosti. Dokážu si představit dvě varianty PSVR 2 – levnější variantu s kabely a dražší variantu bez kabelů.”
Připomínáme, že v Sony si už udělali patent na bezdrátové VR, které počítá se speciální krabičkou zajišťující komunikaci mezi brýlemi a konzolí. Obzvlášť v kontextu nadšených reakcí na nový Oculus Quest to rozhodně dává smysl.
„Úspěchu Oculus Quest tleskám.“, pokračuje Mallinson. „Upřímně si myslím, že většina uživatelů bude Quest používat v pohodlí domova a nevyužují tak naplno jeho přenositelnost. Na druhou stranu, pocit svobody bez omezení nejrůznějšími kabely je k nezaplacení, takže už z toho důvodu si myslím, že je to cesta.“
Mallinson se rozpovídal také o eye-trackingu, tedy technologii, díky které dokáží brýle rozeznat, na jaké místo vaše oči zaostřují. Díky tomu se může obraz ve VR zaostřovat podle toho, kam se zrovna díváte. To zároveň vývojářům umožňuje soustředit grafický výkon pouze tam, kde je třeba, tedy pouze na místo, kam se zrovna díváte. Eye-tracking v současnosti bohužel nenabízí žádný z VR headsetů určených pro koncové zákazníky. V byznys sféře se na eye-tracking zaměřily např. brýle HTC Vive Pro Eye nebo český XTAL. Mallinson neskrývá své nadšení: „Z technologie eye-trackingu jsem nadchnutý asi nejvíce. Věřím, že velmi brzy se tato technologie stane standardem a bude součástí všech VR brýlí.“
„V nové generaci VR očekávám zhruba dvojnásobné rozlišení“, předjímá Mallinson. První generace PSVR má rozlišení 1920×1080 pixelů, dá se tedy očekávat, že Playstation VR 2 nabídne rozlišení 4k.
Mallinson neopomněl ani zorné pole (FOV), které by chtěl u nového zařízení rozhodně vyšší: „Dnes má většina VR brýlí FOV kolem 100 stupňů. Širší zorné pole znamená podstatně vyšší náklady, přesto bychom ho pro novou generaci VR chtěli navýšit na přibližně 120 stupňů.“
Datum vydání Playstation VR 2
Mimo jiné Mallinson také zmínil, že Sony nechystá vydání Playstation VR 2 společně s konzolí Playstation 5, která se na trh dostane s největší pravděpodobností už příští rok. „Zákazník bude už tak bombardován novými produkty – ať už konzolí Playstation 5 nebo novými herní tituly – a my nechceme, aby zákazník cítil tlak, že si musí vše koupit hned. V tomhle smyslu je dobré počkat, až se zákaznící seznámí s novou konzolí a až později přijít s rozšířením v podobě nového headsetu.“
Tento přístup nám určitě dává smysl, obzvlášť když zástupci Sony potvrdili, že Playstation 5 bude podporovat i PSVR první generace. Původní PSVR vyšlo dokonce až 3 roky po vydání PS4 a i tak sklidilo nemalý úspěch. S přihlédnutím k tomuto neočekáváme vydání PSVR 2 dříve než v roce 2021.
Více z rubriky VR
Half-Life: Alyx se chlubí novými screenshoty a upřesňuje datum vydání
Člověku se nechce věřit, že po dlouhých 12 letech nás od vydání nového dílu Half-Life dělí jen pár dnů. Half-Life: …
Matka se díky VR shledala s mrtvou dcerou, naposledy ji uložila ke spánku.
Každý z nás truchlí jiným způsobem a má odlišné metody, jak se vypořádat s těžkou ztrátou. Představte si ale, že …
Obří silikony a virtuální realita. Navštívili jsme přístav virtuální rozkoše Naughty Harbor.
Článek je nevhodný pro čtenáře do 18 let. Z kultovního filmu Matrix mi v hlavě nejvíce utkvěla scéna, kdy si Morpheus …
Grand Theft Auto V si nyní můžete zahrát i ve virtuální realitě
Je to už přes 6 let od vydání Grand Theft Auto V, ale zájem hráčů stále neupadá především díky pravidelným …
Pro snímání rukou na Oculus Quest se objevují první experimentální dema
Snímání rukou je na Oculus Quest už nějaký ten čas dostupné, ale jelikož jde zatím o experimentální funkci, můžeme pohybem …
Elon Musk se stal DJem, jeho skladba možná zamíří do Beat Saberu
Miliardář Elon Musk (SpaceX, Tesla) si zřejmě nevystačil s prací na vesmírných raketách, plamenometech a elektrických vozidlech a vydal se …
Adobe kupuje VR nástroj Oculus Medium pro malování v 3D prostoru
Společnost Adobe oznámila, že odkoupila aplikaci Oculus Medium, která svým uživatelům nabízí hned osm nástrojů pro modelování, tvoření a malování …
Pokračování Left 4 Dead pro VR se bohužel jen tak nedočkáme
Začátkem měsíce jsme vás informovali o možném VR pokračování Left 4 Dead. Fanoušky na ně navnadil nezávislý novinář Tyler McVicker. …
Beat Saber přidává zdarma tři nové nové skladby od Camellia
Čeští Beat Games se na svém Twitteru pochlubili novým updatem do oblíbené hry Beat Saber. Update vychází zcela zdarma pro všechny …
Resident Evil 7: Biohazard si ve VR užívá více než milion hráčů
Resident Evil 7: Biohazard přivítal do své rodiny už více než 4 887 559 hráčů. Alespoň to tvrdí oficiální statistika Capcomu. Jde však …
Proč dostaneme Half-Life: Alyx místo Half-Life 3? A dočkáme se jej vůbec?
Spoluzakladatel a ředitel společnosti Valve Gabe Newell se v připraveném prohlášení vyjádřil k očekávanému Half-Life: Alyx a zároveň také vysvětlil, …
The Walking Dead: Saints & Sinners má datum vydání pro Playstation VR a Quest, sklízí skvělé recenze
Hrám na motivy The Walking Dead se nikdy příliš nedařilo, ať už v případě Overkill's The Walking Dead nebo skutečně …
Alyx Vance bude mít v Half-Life: Alyx novou dabérku
Postava Alyx Vance, která se poprvé objevila v Half-Life 2 a následně v jeho rozšířeních, je dodneška neodmyslitelně spjata se …
Resident Evil 8 bude opět ve VR, vrátí se zombies i známé postavy
Jednou z nejočekávanějších her u nás v redakci je hororovka Resident Evil 8 a to především díky předchozímu dílu, který je bezpochyby jedním …
Spousta nových detailů o Half-Life: Alyx – nepřátelé, zbraně, gameplay
Zástupci Valve odpovídali na Redditu na zvídavé otázky fandů o Half-Life: Alyx, díky čemuž jsme se dozvěděli nové střípky informací o této …
Headsetu Magic Leap 2 pro rozšířenou realitu se dočkáme v průběhu příštího roku
Next-gen AR headset Magic Leap 2 dostal oficiální datum vydání, rok 2021. Zakladatel a CEO společnosti Magic Leap, Rony Abovitz, …
Half-Life: Alyx bude bez multiplayeru, nabídne pouze příběhovou kampaň
Programátor z Valve, Robin Walker, se rozpovídal pro magazín The Verge o VR vlajkové hře Half-Life: Alyx, která vyjde už …
Half-Life: Alyx je už dokončen, vývojáři slibují, že se neodloží
Oficiální účet Valve v diskusi na Redditu potvrdil, že vývoj Half-Life: Alyx je již dokončen: "Hra je hotová, už jen ladíme …
Panasonic představil ultra lehké VR brýle s HDR a 4K rozlišením
Panasonic na CES 2020 představil unikátní prototyp svých nových ultra-lehkých VR brýlí, které si rozhodně zaslouží naši pozornost. Ultra lehké, ultra …